loading...

راهنماي سفروگردشگري-طبيعت گردي-جاذبه هاي گردشگري و توريستي

♠ سفر نامحدود به همه دنيا ♠

بازدید : 621
11 زمان : 1399:2

در سال ۲۰۱۱ و هنگامي كه اسامي عجايب هفتگانه طبيعي دنيا معرفي شدند نام آبشارهاي ايگواسو برزيل يا آرژانتين در اين فهرست قرار داشت. با اينكه نام آبشارهاي معروف بسياري را تاكنون ممكن است شنيده باشيد، آبشارهايي مانند آبشار نياگارا اما آبشاري كه درون جنگل هاي آمازون تا مدت ها مخفي بود، هم اكنون به يكي از جذاب ترين و شناخته شده ترين آبشارهاي دنيا تبديل شده است. آبشارهايي كه از آن ها به عنوان بلندترين و عريض ترين آبشارهاي دنيا ياد مي شود و گوي سبقت را از آبشار نياگارا ربوده است. بلندترين ناحيه اين آبشار، ۸۲ متر طول دارد در حالي كه بلندترين ناحيه آبشار نياگارا تنها ۵۰ متر ارتفاع دارد. حتي از نظر عرض نيز، آبشارهاي ايگواسو برزيل ۴ برابر آبشار نياگارا هستند.

جاذبه هاي كه هم اكنون در فهرست ميراث جهاني يونسكو نام خود را تثبيت نموده و هر ساله گردشگران بسياري را به سمت خود مي كشاند. گردشگران براي بازديد از اين آبشارها، هم از كشور آرژانتين و هم از كشور برزيل مي توانند اقدام كنند. بعضي از گردشگران ناحيه سمت آرژانتين را به سمت برزيلي ترجيح مي دهند.
آيا اين آبشارها در برزيل هستند يا در آرژانتين؟
در جواب اين سوال بايد گفت هر دو. در واقع طول آبشارهاي ايگواسو ۲٫۷ كيلومتر بوده كه در امتداد رود ايگواسو قرار گرفته است. اين رود نيز خط مرزي بين اين دو كشور را تعيين مي كند. هر چند كه تقريبا ۸۰ درصد از اين آبشارها در ناحيه آرژانتيني واقع شده اند اما بيش از ۹۵ درصد از بستر رودخانه و پارك در ناحيه برزيلي آن قرار گرفته اند. به همين خاطر بيشتر گردشگراني كه مي خواهند روي رودهاي پايين دست آبشارهاي ايگواسو برزيل قايق سواري كنند، به پارك ملي ايگواسو در بزريل مي آيند. در اين منطقه و ناحيه برزيلي پارك مي توانيد از مناظر باشكوه و بي نظير پايين آبشار و با ايمني بيشتر ديدن كنيد. حتي در زير آبشارها، قايق سواري و كروز رودخانه را انتخاب كنيد.
در سمت برزيلي حتي مي توان به ديدن سد ايتايپو نيز رفت. از خصوصيات اين آبشارها مي توان عريض بودن آن ها را نسبت به آبشارهاي ويكتوريا در زامبيا و زيمباوه دانست. بنابراين اين آبشار همچنان نام نخست را در ميان تمام آبشارهاي دنيا دارد.
اين آبشارها همچنين برخلاف تصور همگان، در كشور پاراگوئه قرار نگرفته اند. گاهي گردشگران به دليل نزديكي مرزهاي اين كشور با برزيل و وجود شهر سيداد دل ايست در سمت ديگر رودخانه پارانا و شهر فوز دو ايگواسو تصور مي كنند كه اين آبشارها در پاراگوئه هم هستند كه تصوري غلط است. نام آبشارهاي پاراگوئه، ماندي فالز يا سالتو دل ماندي است. متاسفانه اين آبشار به دليل اينكه در نزديكي يكي از قطب هاي گردشگري دنيا قرار گرفته اند، كمتر بازديد مي شوند.
جاذبه هاي اطراف آبشارهاي ايگواسو برزيل:
اگر وارد كشور برزيل شديد و به ديدن آبشارهاي ايگواسو برزيل آمده ايد، مي توانيد از ديگر جاذبه هاي اطراف آن هم ديدن كنيد. به منطقه مرطوب مردابي پانتانال وتلندز يا شهر دوست داشتني و طبيعت دوست كوريتيبا برويد. در پانتانال مي توانيد به ديدن حيات و حش بي نظير جنگل هاي آمازون مانند پلنگ ها و ديگر حيوانات برزيلي برويد. همچنين شهر كوريتيبا پارك هاي زيبا و رستوران هايي با غذاهاي سنتي عالي دارد. اين مكان ها هر چند كه با پارك ملي آبشارهاي ايگواسو نزديك هستند اما به خاطر بسپاريد كه در مجموع مسافت ها در اين كشور، بسيار زياد است. اتوبوس هاي برزيلي مي توانند شما را در ميان اين جاذبه ها، جابه جا كنند.
حقايقي راجع به ايگواسو:
نام ايگواسو به معني آب بزرگ در زبان گوآراني است. اين زبان توسط قبيله اي كه در اين منطقه زندگي مي كنند، صحبت مي شود.
نام اين آبشارها را ممكن است كه با لهجه ها و ديگر نام ها نيز بشنويد. ايگوازو يا ايگواسو دو نامي است كه به فارسي براي اين آبشارها استفاده مي شود.
آبشارهاي ايگواسو برزيل در مجموع شامل ۱۵۰ تا ۳۰۰ آبشار جداگانه است. هر يك از اين آبشارها بسته به فصل بارندگي و ميزان بارش سالانه ديده مي شوند.
اگر چه آبشار ويكتوريا در آفريقاي جنوبي را عريض ترين آبشار تكي دنيا مي دانند اما مجموعه آبشارهاي ايگواسو برزيل را كه در كنار يكديگر قرار گرفته اند، مي توان عريض تر از آبشار ويكتوريا دانست. اين آبشار، به آبشارها و جزيره هاي متعددي تقسيم شده است.
سد ايتايپو روي ايگواسو | Itaipu Dam:
اين سد كه خود يكي از جاذبه هاي مهندسي و طراحي سازه در دنياي امروز است، روي رودخانه ايگواسو ساخته شده است. معناي نام ايگواسو به معني صداي سنگ است.
سد ايتايپو در شهر ايگواسو نيز بر روي ادامه اين رودخانه يكي از ديگر جاذبه هاي اين منطقه است.
اگر با قايق به زير آبشارها برويد، قطرات آب، تمام لباس هاي شما را خيس خواهد نمود. امروزه شلوغي جمعيت گردشگران مي تواند مشكلي براي ديدن اين آبشار ها باشد. اگر براي بار اول است كه به ديدن اين آبشارها مي رويد، توصيه مي كنيم كه از هر دو سمت آرژانتيني و برزيلي آن ديدن كنيد. براي ديدن هر دو سمت، دو روز كامل را در نظر بگيريد. اگر مي خواهيد به بازديد هاي خود، سد ايتايپو را هم اضافه كنيد، بهتر است يك روز ديگر به تور و گشت و گذار خود بيافزاييد.
اين سد در ميان دو كشور برزيل و پاراگوئه و در امتداد رودخانه ايگواسو ساخته شده و بيشترين توليد برق را براي كشور پاراگوئه دارد.
سفارش غذا در بازديد از آبشارها:
براي بازديد از اين آبشارها، حتما با خود غذاي يك روز خود را به همراه داشته باشيد. پيشنهاد مي دهيم كه به دنبال ساندويچ ها و غذاهايي برويد كه بوي كمتري درون جنگل پخش مي كنند و يا به سراغ غذاهاي سبزيجاتي برويد.
با اين حال، رستوران هايي مانند پاپ آرت و كافه بلك كتس نيز در اين پارك ملي يكي از بهترين مكان ها براي سفارش غذا هستند. اگر پيتزا مي خواهيد به سراغ رستوران لا بلا پيتزا يا لا استرگا برويد.
جاذبه هاي درون پارك ملي:
گذر از گلوگاه شيطان كه بلندترين و عميق ترين بخش آبشارهاي ايگواسو برزيل است.
مسير پياده روي در بالا دست رود
مسير پياده روي پايين دست رود
قطار اكولوژيكال كه در ميان جاذبه هاي اصلي درون پارك حركت كرده و تماشاگران و گردشگران بسيار از آن لذت مي برند.
مسير پياده روي ماكوكو كه گردشگران را از ميان جنگل به سمت آبشاري مي برد كه گردشگران مي توانند در آب هاي آن شنا كنند. اين آبشار، تنها آبشاري است كه گردشگران در آن اجازه شنا دارند.
قايق سواري در آبشارهاي ايگواسو برزيل كه هر كدام از قايق ها، شرايط و قيمت هاي خاص خود را دارد.
نحوه دسترسي از فرودگاه به آبشارها:
دسترسي به آبشار ايگواسو از هر دو كشور آرژانتين و برزيل امكان‌پذير است، اما به دليل پيش رو بودن المپيك ريو و سفر اكثر هم‌وطنان به كشور برزيل، ما تنها راه‌هاي دسترسي از طريق اين كشور را ذكر كرده‌ايم. سعي خواهيم كرد در اولين فرصت راهنماي جامع بازديد از آبشار را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.
يادتان باشد دسترسي به اين آبشار به‌هيچ‌وجه ارزان و راحت نيست. اما اطمينان مي‌دهيم ارزشش را خواهد داشت. دسترسي به اين آبشار در برزيل از طريق شهر "فوز دو لوآچو" امكان‌پذير است. اين شهر امنيت قابل قبولي دارد. يكي از راه‌هاي دسترسي به آبشار سفر به فوز دو لوآچو به وسيله‌ي هواپيما است. از طريق ريو كه سفر كنيد، معمولا در مسير سفر به فوز دو لوآچو در سائوپائولو توقف كوتاهي خواهيد داشت. (اگر مايل بوديد مي‌توانيد دو روزي را هم در اين كلانشهر سپري كنيد). در فوز دو لوآچو اتوبوس‌ها هر ۲۲ دقيقه يك‌بار از پايانه اتوبوس شهري (Terminal de Transporte Urbano) به مركز بازديدكنندگان در ورودي پارك ملي ايگواسو اقدام به جابجايي مسافران مي‌كنند. كرايه‌ي ۳.۲۰ رئالي اين اتوبوس‌ها، آن‌ها را به يكي از ارزان‌ترين و راحت‌ترين راه‌هاي دسترسي به آبشار تبديل مي‌كند. اگر ماجراجويي‌تان را از خود ترمينال شروع مي‌كنيد، اين هزينه را بايد در ورودي ترمينال بپردازيد. هنگام ورود به ترمينال بايد سوار اتوبوس شماره‌ي ۱۲۰ شويد. اگر مشكلي در مسيريابي داشتيد، دفتر اطلاعات گردشگران در ورودي ترمينال شما را راهنمايي خواهد كرد. اين سفر حدود ۴۰ دقيقه به طول مي‌انجامد. هزينه‌ي ورود به پارك ۵۷.۳۰ رئال برزيل مي‌شود.
اگر نياز به انعطاف بيشتري در طول سفر داريد و همچنين مي‌خواهيد از بخش آرژانتيني آبشار هم ديدن كنيد، بهترين راه اجاره‌ي اتومبيل و رانندگي است. اصلي‌ترين دفاتر كرايه‌ي اتومبيل در فرودگاه برزيلي شهر فوز دو لوآچو هستند. فقط يادتان باشد قبل از كرايه، ذكر كنيد كه قصد بازديد از بخش آرژانتيني آبشار را داريد. براي اين كار نياز به مجوز اين شركت‌ها داريد. بيمه‌ي اين ماشين‌هاي كرايه‌اي برزيلي در آرژانتين نامعتبر هستند، بنابراين نياز به تهيه‌ي يك كارت ويژه‌ي به نام "carta verde" در برزيل داريد. اين كارت‌ها را مي‌توانيد در غرفه‌هاي لاتاري تهيه كنيد.
همچنين اگر در يكي از هتل‌هاي واقع در پارك ملي ايگواسو اقامت داشته باشيد، از آنجايي كه اين هتل‌ها تا آبشار فاصله‌ي چنداني ندارند، مي‌توانيد با پاي پياده اطراف پارك و آبشار را سير كنيد.
آبشار آيگواسو در منطقه‌اي گرمسيري واقع شده است، بنابراين ممكن است از چند ساعت تا چند روز شاهد ريزش باران شديد باشيد


قايق سواري در كنار آبشارها:
اگر در بازديد از اين پارك ملي و در روز اول نتوانستيد، سوار قايق هاي رودخانه شويد، حتما براي قايق سواري در روز دوم به پارك برگرديد. اگر چنين تصميمي گرفتيد، هنگام خروج از پارك مهر بازگشت روي برگه، بخواهيد تا هنگام بازديد دوباره به شما تخفيف داده شود. هم اكنون بسياري از قايق سواري ها در اين ناحيه اجرا نمي شوند و شما تنها نام آن ها را خواهيد شنيد. قايق سواري تنها در بخش آرژانتيني آبشارها و توسط شركتي به نام د گرند ادونچرا اجرا مي شود. اين تورها، از ورودي پارك ملي شروع شده و شما را با جيپ هاي روباز به اول رودخانه و جايي كه بايد قايق سوار شويد، مي برند.
با حركت قايق ها، آبشارهاي ايگواسو برزيل را خواهيد ديد تا در نهايت به زير آبشارها برسيد. بهترين روش براي بازديد از اين منطقه، ابتدا شركت در قايق سواري و سپس گشت و گذار در ديگر نواحي پارك خواهد بود
آب و هواي فوز دو ايگواسو:
از نظر آب و هوايي شهر فوز دو ايگواسو، در يك منطقه نيمه مرطوب گرمسيري قرار دارد و اين بدان معناست كه داراي تابستان هاي گرم و مرطوب و زمستان هاي خفيف است.
به صورت ميانگين دماي سالانه اين شهر 24 درجه سانتي گراد است. در تابستان ها هم مي توان دماي 40 درجه را هم در اين شهر تجربه كرد و سردترين دماي اين شهر در زمستان نيز منفي 5 درجه گزارش شده است.
آب و هواي اين شهر در طول سال، اكثرا آفتابي است. اما تغييرات آب و هوايي ناگهاني بسيار زياد در آن اتفاق مي افتد و بهتر است در هنگام سفر به اين شهر لباس هاي مناسب با خود به همراه داشته باشيد.

منبع:www.rahnama-safar.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 45

درباره ما
موضوعات
  • راهنماي گردشگري ايران
  • راهنماي گردشگري آرژانتين
  • راهنماي گردشگري آفريقاي جنوبي
  • راهنماي گردشگري آلمان
  • راهنماي گردشگري آمريكا
  • راهنماي گردشگري استراليا
  • راهنماي گردشگري ارمنستان
  • راهنماي گردشگري اندونزي
  • راهنماي گردشگري ازبكستان
  • راهنماي گردشگري ايتاليا
  • راهنماي گردشگري اسپانيا
  • راهنماي گردشگري بالي
  • راهنماي گردشگري برزيل
  • راهنماي گردشگري بلغارستان
  • راهنماي گردشگري تايلند
  • راهنماي گردشگري تايوان
  • راهنماي گردشگري تركيه
  • راهنماي گردشگري تونس
  • راهنماي گردشگري چين
  • راهنماي گردشگري دبي
  • راهنماي گردشگري روسيه
  • راهنماي گردشگري ژاپن
  • راهنماي گردشگري سنگاپور
  • راهنماي گردشگري سيشل
  • راهنماي گردشگري سوئيس
  • راهنماي گردشگري صربستان
  • راهنماي گردشگري فرانسه
  • راهنماي گردشگري فيليپين
  • راهنماي گردشگري قبرس شمالي
  • راهنماي گردشگري قبرس جنوبي
  • راهنماي گردشگري كره جنوبي
  • راهنماي گردشگري كويت
  • راهنماي گردشگري كنيا
  • راهنماي گردشگري كانادا
  • راهنماي گردشگري گرجستان
  • راهنماي گردشگري لبنان
  • راهنماي گردشگري مالديو
  • راهنماي گردشگري موريس
  • راهنماي گردشگري مالزي
  • راهنماي گردشگري ماكائو
  • راهنماي گردشگري مراكش
  • راهنماي گردشگري مصر
  • راهنماي گردشگري مكزيك
  • راهنماي گردشگري ويتنام
  • راهنماي گردشگري هنگ كنگ
  • راهنماي گردشگري هندوستان
  • راهنماي گردشگري هلند
  • راهنماي گردشگري يونان
  • راهنماي گردشگري ساير كشورها
  • رپورتاژ
  • خدمات ویزا
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 453
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 337
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 166
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 887
  • بازدید ماه : 2583
  • بازدید سال : 6474
  • بازدید کلی : 436029
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی